سلام سلام

از همه خوانندگان عزیز خواهش میکنم قبل از قضاوت در مورد مطالب تا آخرش رو بخونند.
نظر هم فراموش نشه.

۱۳۹۰ دی ۹, جمعه

جنبش وال استریت!!

چرا جنبش وال استریت نخواهد توانست سرمایه داری را ساقط کند؟
نسيم بيداري - آذر ماه 1390


چند هفته ای می شود که رسانه های حکومتی به همراه شماری از مسئولان و صاحبنظران دولتی با شعف وشادی جنبش اشغال وال استریت را جشن گرفته اند . بزغم آنان این جنبش آغاز پایان سرمایه داری غرب است و سرمایه داری به میمنت و مبارکی دارد سقوط می کند . جایگزین سرمایه داری هم ناگفته پیداست که نظام اسلامی حاکم بر ایران خواهد بود.  البته نظام اسلامی حاکم بر ایران مستقیما جنبش اشغال وال استریت و در یک سطح کلی ترمجموعه جنبش گسترده ای که در غرب علیه نظام های حاکم بر آنها به راه افتاده را به وجود نیاورده است . بلکه سیاست های انقلابی و استکبار ستیزی ایران "بیداری اسلامی " را در جهان عرب را به راه می اندازد و بیداری اسلامی جهان عرب هم به نوبه خود باعث شعله ور شدن حرکت اعتراضی علیه کشورهای غربی بالاخص آمریکا شده اند . روزنامه های دولتی هر روز با تیترهای درشت در صفحه اولشان آخرین اخبار پیشرفت های جنبش اعتراضی مردم آمریکا علیه حکومت آمریکا یا نظام حاکم را چاپ می کنند . هر روز در صفحه نخست روزنامه های دولتی و سایت های وابسته به حکومت اخبار گسترش جنبش اعتراضی درج می شود . رسانه های حکومتی با هیجان و مشتاقانه گزارش می دهند که چگونه جنبش اعتراضی در غرب از شهری به شهری و از کشوری به کشور دیگری در حال گسترده شدن است . بخش دیگر پوشش خبری رسانه های حکومتی در برگیرنده "ضرب و شتم " و حملات گسترده و خشونت آمیز پلیس و نیروهای گارد ویژه و شبه نظامی به مردم و شهروندان معترض می باشد . و اینکه چگونه دهه و صدها و هزاران نفر را نیروهای ضد شورش درشهرهای مختلف اروپا و آمریکا بازداشت کرده اند . اما علیرغم ضرب وشتم بی امان نیروهای کماندو و ضد شورش به مردم معترض ،علیرغم بازداشت گسترده مردم ،جنبش نه تنها فروکش نکرده بلکه منظما روبه گسترش است . اکنون خبر می رسد که جنبش اعتراضی به آلمان رسیده و "جنبش اشغال مرکز بورس وسهام فرانکفورت" اعلام موجودیت نموده و همزمان در مادرید ، رم ، آتن و سایر پایتخت های کشور های غربی هم نهضت ضد سرمایه داری  به حرکت در آمده . لندن هم که نگو و نپرس؛ خیابان های شهرهای بزرگ آن از جمله لندن  پر است از تظاهرات و طغیان خروشان جوانان معترض و عصیانگر علیه حکومت ظالم و استعمارگر انگلستان است .
           فی الواقع اگر کسی خیلی علم و اطلاعی از مغرب زمین نداشته باشد و تنها منبع اطلاع رسانی اش رادیو وتلویزیون و مطبوعات  دولتی ایران باشد دچار این تصور می شود که وضعیت کشورهای غربی بالاخص آمریکا همانند مصر و تونس و حتی شاید لیبی شده باشد . رسانه های حکومتی در ایران به گونه ای ظرف چند هفته اخیر "بیداری اسلامی جهان غرب " را رسانه ای کرده اند که مخاطب هیچ بعید نمی داند که فردا صبح اخبار رادیو و تلویزیون و روزنامه ها در ایران اعلام نماید که دیشب مردم آمریکا موفق شدند که کاخ سفید را به اشغال خود در آورند و دولت موقت انقلابی  در واشنگتن اعلام موجودیت کرده . اوباما به یک روایت فرار کرده و به روایت دیگر توسط انقلابیون بازداشت شده  وبه روایت برخی  گزارش های دیگر  در جریان تسخیر کاخ سفید توسط انقلابیون کشته شده است . ایضا هیچ بعید نمی داند که اگر اخبار صبحگاهی ادامه دهند که در پاریس هم درگیری های سختی برای گرفتن کاخ ورسای در جریان است و نیکلا سارکوزی فرار کرده است .

نامه دکتر سروش به رهبری

دکتر عبدالکریم سروش در پاسخ به درخواست نوریزاد نامه ای به رهبری نوشت که چند روز پیش در وب سایت شخصی شان منتشر شده در صورت تمایل به مطالعه این نامه به آدرس زیر مراجعه کنید:
 و مطلبی با عنوان باغبانا زخزان بی خبرت میبینم را مطالعه کنید

۱۳۹۰ دی ۷, چهارشنبه

شماره 12 آسمان

شماره 12 آسمان : در یکی از مجالس ختمی که هفته پیش در تهران برگزار شد و هاشمی رفسنجانی به عنوان صاحب مجلس در آن حضور داشت، یک میهمان دیگر نیز حضور داشت. جلسه ختم پر از چهره های شناخته شده دولت های قبل و مدیران سابق جمهورس اسلامی بود....اما آنچه جالب توجه بود، حضور مرد جوانی بود که تلاش کرد بی صدا بیاید و آهسته برود بی این که خبرنگاران و عکاسان متوجه حضور او شوند . او البته نه از مدیران سابق جمهوری اسلامی بود و نه از نسبتی با هاشمی داشت. جز معدودی که او را می شناختند و تعجب کردند که او چرا این جاست هیچ کس درباره او سخن نگفت....... او چه پیامی داشت؟ 
این شماره آسمان : یادداشت ها و گفتارهای از عباس عبدی ، زیبا کلام ، محمد علی ابطحی ، شمس الواعظین ، احسان نراقی ، محمد هاشمی ، تقی رحمانی ، عباس سلیمی نمین محمد نهاوندیانف جمشید پژویان ، احمد طالبی نژاد ، محسن وزیری مقدم و.... فرصتی برای میوه چینی ، درباره تخریب های جدید علیه هاشمی ، خانواده امام موسی صدر به لیبی می روند و...