سلام سلام

از همه خوانندگان عزیز خواهش میکنم قبل از قضاوت در مورد مطالب تا آخرش رو بخونند.
نظر هم فراموش نشه.

۱۳۹۰ مرداد ۱۳, پنجشنبه

رای اعتماد مجلس به وزرای پیشنهادی

علی لاریجانی: مجلس باید به قاسمی رای دهد، سپاه نمی خواهد بر سیاست چنگ بیندازد.(نه که تا حالا نینداخته!!!)

جــرس: رئیس مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت، در دفاع از پاسدار رستم قاسمی (فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا) برای پست وزارت نفت، با نادرست خواندن این تلقی که "سپاه می خواهد حکومت سیاسی را بگیرد"، مدعی شد "سپاه پاسداران نمی خواهد به اوضاع سیاسی کشور چنگ بزند."


همزمان، یکی از نمایندگان فراکسیون اصلاحات مجلس در اعتراض به فشار برخی افراد جهت انصراف وی از سخنرانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت (پاسدار قاسمی) گفت: از قرار معلوم مجلس تصمیم خود را از قبل گرفته و قرار است قاسمی رای بیاورد، اما شما را به خدا فضا را نبندید و بگذارید حرفها زده شود و مجلس محل بحث و گفتگو باشد."


مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه دوازده مرداد ماه، صلاحیت وزرای پیشنهادی محمود احمدی نژاد، یعنی رستم قاسمی برای نفت، مهدی غضنفری برای صنعت، معدن و تجارت، عبدالرضا شیخ الاسلامی برای کار، تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین محمد عباسی برای ورزش و جوانان را، در دو نوبت صبح و عصر مورد بررسی قرار داد.


به گزارش مهر، در پی سخنان برخی نمایندگان در مخالفت با احراز پست وزارت نفت برای پاسدار قاسمی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: سپاه نمی خواهد به اوضاع سیاسی کشور چنگ بزند خواهش می کنم کشور را از خدمات نیروهای سپاه محروم نکنیم و رای نمادین به مهندس قاسمی بدهیم.


علی لاریجانی با استفاده از فرصت یکی از نمایندگانِ موافق سپاه (فلاحت پیشه) برای اعلام موافقت برای رای اعتماد به رستم قاسمی وزیر پیشنهادی نفت استفاده کرد و گفت: من معمولا بنا ندارم صحبت کنم ... اما دو دلیل موجب شد که امروز در موافقت با مهندس قاسمی صحبت کنم. به نظر من اولا حقی از مهندس قاسمی ضایع شد و ثانیا درباره سپاه مطالبی گفته شد که صحیح نیست."


وی مدعی شد "قاسمی فردی ورزیده است که طول دوران جنگ مجاهدت کرد و بعد از جنگ کارهایش سازنده بود . شاید عده ای بدگویی کنند اما ما متوجه کارهای ایشان هستیم و تشخیص می دهیم..."


این نماینده اصولگرای قم، بدون رویکرد و توجه به وظایف قانونی و ماهوی سپاه، مدعی شد "عده ای معتقدند چون قرارگاه خاتم الانبیا قدرت زیادی در فعالیت های اقتصادی دارد مجال را از بخش خصوصی گرفته اما واقعا این طور نیست. شبهاتی که اخیرا وارد می شود مبنی بر اینکه سپاه از این طریق وارد سیاست می شود تلقی نادرستی است خیلی از نیروهای سپاه در سازمانهای مختلف مسئولیت دارند اگر کسی از سپاه مسئولیت در کشور داشت ذنب لایغفر (گناه نابخشودنی) مرتکب نشده است."


رئیس مجلس با نادرست خواندن این تلقی که سپاه می خواهد حکومت سیاسی را بگیرد، مدعی شد "سپاه نمی خواهد به اوضاع سیاسی کشور چنگ بزند و مردم را نباید از خدمات نیروهای خدوم سپاه محروم کنیم ."


لاریجانی بدون رویکرد به قانون و همچنین عملکرد دستگاه تحت امر پاسدار قاسمی در گرفتن امتیازات کلان و سودآور در حوزه نفت و گاز و راهسازی و ... و همچنین حذف رقبای خصوصی، تاکید کرد که "مجلس باید رای نمادین مثبت به پاسدار رستم قاسمی بدهد."


پیش از لاریجانی، حشمت الله فلاحت پیشه، نماینده اصولگرای عضو کمیسیون امنیت ملی گفته بود "سپاه هشت سال جنگیده است لذا مجلس با رای بالای خود به قاسمی رای بالا به تاریخ مقاومت ایران می دهد... باعدم حضور قاسمی در دولت، به مملکت و سپاه ظلم می شود..."


بگذارید حرفمان را بزنیم
گفتنی است در مقام مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت، یک عضو فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی از نمایندگانی که سعی در منصرف کردن وی از مخالفت با پاسدار قاسمی داشتند، انتقاد کرد و گفت "شما را به خدا فضا را نبندید و بگذارید حرفها زده شود و مجلس محل بحث و گفتگو باشد."


بر اساس این گزارش، علی اکبر اولیاء نماینده یزد که قصد داشت در جلسه علنی در مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت سخن بگوید پس از اظهارات علی لاریجانی رئیس مجلس در موافقت با قاسمی وزیر پیشنهادی نفت پشت تریبون حاضر شد و با بیان اینکه قصد مخالفت ندارد، گفت: در بحث رای اعتماد موافق یا مخالف صحبت کردن کفر نیست...آسمان به زمین نمی‌آید اگر کسی موافق یا مخالف صحبت کنند همچنان که وزیر نظراتش را می دهد.


وی یادآور شد: زمانی که اسم من برای مخالفت با وزیر پیشنهادی نفت مطرح شد دوستان بسیاری از من خواستند حرف نزنم ... و من هم حرف نمی زنم... اما به لحاظ شان و جایگاه مجلس و سنت‌هایی که کارهای ما ایجاد می کند و رویه می‌شود احساس تکلیف کردم حداقل مطالبی را که به ذهن می رسد بیان کنم... قاسمی ششمین وزیر نفت است و این بی‌ثباتی در نفت قطعاً ‌آسیب زننده است. ما نفهمیدیم که میرکاظمی که فضای کسب و کار را خوب می‌دانست چه شد که رفت.


این نماینده اصلاح طلب ادامه داد: در مخالفت صحبتی نمی‌کنم تنها این گله را داشتم که قطعاً ‌مجلس تصمیمش را گرفته است اما خواهشم این است شما را به خدا که اول نمایندگی‌تان قسم خورده‌اید که حفاظ منافع کشور باشد و به قانون اساسی عمل کنید فضا را نبندید بگذارید حرفه‌ها زده شود اجازه دهید مجلس محل بحث و گفتگو باشد.


قاسمی اول بازنشسته شود
در مقام مخالفت با قاسمی، علی مطهری در واکنش به اظهارات لاریجانی که از نمایندگان خواست با سخنان خود کاری نکنند که ضرری متوجه سپاه شود، گفت: حرف من این بود که در صورتی که قاسمی بازنشسته شود ما خیلی هم از وزارت او استقبال می کنیم.


این نماینده تهران در پاسخ به اظهارات لاریجانی که از سپاه دفاع کرده بود، گفت: عرض من این بود فردی تا زمانی که عضو سپاه پاسداران یا ارتش است یک نیروی نظامی محسوب می شود و صلاح نیست وزیر شود و در صورتی که بازنشسته شود ما خیلی هم از وزارت او استقبال می کنیم.

در همین حال احمد توکلی  از جو حاکم بر مجلس در بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت انتقاد کرد و آن را سنگین خواند، اما رئیس مجلس تذکر او را وارد ندانست.
وزارت نفت را براساس سیاستهای رهبری مدیریت می‌کنم
امروز وزیر پیشنهادی نفت در صحن مجلس مدعی شد "سپاه به خوبی جای خالی شرکتهای توتال و شل را پر کرده و هم اکنون در بخشهای مختلف اکتشاف، تولید، انتقال نفت و گاز، ساخت مجتمعهای پتروشیمی و پالایشگاههای و فازهای میدان مشترک پارس جنوبی فعالیت دارد."


وی با بیان اینکه من سرباز کوچکی از پاسداران نظام هستم، گفت: قصد دارم وزارت نفت را مطابق با سیاستهای رهبری مدیریت کنم.


پاسدار قاسمی که در لیست تحریم های بین المللی قرار دارد، مدعی شد "به عضویت خود در سپاه افتخار می کنم اما علاقه ای به کارهای سیاسی ندارم زیرا نفت جای سیاسی کاری نیست و در ضمن عضویت در کابینه دولت به منزله فعالیت سیاسی نیست."


گفتنی است امروز محمود احمدی نژاد پس از نطقی ده دقیقه ای در دفاع از چهار وزیر پیشنهادی، بلافاصله صحن مجلس را ترک کرد.


این در حالیست که طبق ماده ١٩۰ آیین نامه داخلی مجلس، رئیس جمهور برای دفاع از هر وزیر پیشنهادی یک ساعت فرصت دارد و در گذشته نیز وی به طور معمول تا پایان بررسی رای اعتماد و صلاحیت وزیران پیشنهادی در مجلس حاضر بود.



روز چهارشنبه "محمد دهقانی" نماینده چناران و طرقبه و "مصطفی کواکبیان" به عنوان مخالف و "علی بروغنی" به عنوان موافق وزارت "مهدی غضنفری" برای وزارت "صنعت، ‌معدن و تجارت" و "حسن کامران" نماینده اصفهان و "حشمت الله فلاحت پیشه" نماینده اسلام آباد غرب به عنوان مخالف و "موید حسینی صدر" نماینده خوی و "اسدالله عباسی" به عنوان موافق وزارت "محمد عباسی" برای وزارت وزرش و امور جوانان،‌"علی مطهری" نماینده تهران و "علی اکبر اولیاء" نماینده یزد به عنوان مخالف و "حشمت‌الله فلاحت پیشه" نماینده اسلام آباد غرب و "سیدحسین نقوی حسینی" نماینده ورامین به عنوان موافق وزارت "رستم قاسمی" برای وزارت نفت سخن گفتند.

0 نظرات: