سلام سلام

از همه خوانندگان عزیز خواهش میکنم قبل از قضاوت در مورد مطالب تا آخرش رو بخونند.
نظر هم فراموش نشه.

۱۳۹۰ مرداد ۲۵, سه‌شنبه

بخش دوم مستند ظهور بسیار نزدیک است

عبرت تاريخ



در كليپي كه تازه منتشر شده، محمود احمدي نژاد به مختار ثقفي تشبيه شده است

منبع اعتماد گروه سياسي|فرزانه آييني



بار ديگر كليپي درباره احمدي‌نژاد و مقايسه او با يكي از شخصيت‌هاي تاريخي ساخته شده تا انگشت اتهام براي ساخت اين فيلم به سمت جريان خاص نشانه برود. اين بار هم تنها چند روز پس از ماجراي ويژه‌نامه روزنامه ايران برخي، انتشار سي‌دي با نام عبرت تاريخ را به جريان خاص منتسب‌ مي‌كنند. اين جريان در مظان انتشار كيليپي هستند كه احتمالا در روزهاي آينده در فضاي رسانه‌اي كشور از آن زياد خواهيم شنيد. همچنان كه قبلا انتشار سي‌دي مستند ظهور و تشبيه رئيس‌جمهور به يكي از ياران امام زمان جنجال آفرين شد. اين كليپ تازه كه «عبرت تاريخ» نام دارد، در حالي منتشر شده است كه هنوز موج واكنش‌ها به خاتون ‌ـ ويژه‌نامه جنجالي روزنامه ايران ـ فروكش نكرده است و مواضع مشاوران و معاونان رسانه‌يي محمود احمدي‌نژاد ـ علي‌اكبر جوانفكر، مهدي كلهر و محمدجعفر بهدادـ درباره فلسفه حجاب و عفاف و چادر از تب و تاب نيفتاده است؛ مواضعي كه اتخاذ آن از جانب دولتمرداني كه خاستگاه‌شان جريان اصولگرايي بوده و همواره به‌خاطر تاكيد و توجه به مسائلي چون حجاب و عفاف، سبك مراودات زن و مرد و... با جناح مقابل خود مرزبندي داشته و طرف مقابل را به ناديده گرفتن برخي اصول متهم كرده است. انتشار مواضعي كه با گذشت چهار روز هنوز هم واكنش مراجع و علماي حوزه و چهره‌‌هاي اصولگرا را در پي دارد؛ واكنش‌هايي كه محور اصلي آنها يكي است و آن متهم كردن جريان مشهور به انحرافي به جذب آراي انتخاباتي قشري است كه به خاطر حساسيت اصولگرايان بر مساله حجاب و موضوعاتي چون آن از جناح راست رويگردان بوده‌اند. عيان شدن بهره‌برداري سياسي جريان خاص از طرح مسائلي چون تقبيح رنگ مشكي چادر و طرح حجاب و عفاف و برخورد‌هاي گشت ارشاد، يا اعطاي وام‌هاي كلان به سوپراستار‌هاي سينما و همراهي رييس دفتر احمدي‌نژاد با آنها، رفع توقيف برخي فيلم‌هاي سينمايي كه در دوران اصلاحات هم موفق به دريافت مجوز اكران نشدند و


اگرچه سبب شده است تا منتقدان اصولگراي اين جريان مواضع مشتركي در تقبيح اين امور اتخاذ كنند اما بنظر مي‌رسد با وجود تكرار اين امور از جانب جريان انحرافي، هنوز اصولگرايان به طرح اين جنجال‌ها عادت نكرده‌اند و كوچك‌ترين محركي براي ناديده گرفتن خطوط قرمز آنها كافي است تا ديگر موضوعات و حوادث روز كشور را فراموش كنند و دسته‌دسته به مذمت جريان مذكور بپردازند.


در لابه‌لاي اين واكنش‌هاست كه جريان خاص و مهره‌هاي صاحب نفوذش در پاستور فرصتي به دست مي‌آورند تا به دور از نگاه منتقدان به اموري بپردازند كه تمايلي براي رسانه‌يي شدن آنها ندارند و از جمله اين موضوعات هم نشست و برخاست‌هاي انتخاباتي و آماده شدن براي ورود به رقابت‌هاي انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است كه قرار است اسفندماه بر گزار شود.


عبرت تاريخ و تشابهات احمدي‌نژاد و مختار


به نظر مي‌رسد به همين خاطر هم است كه هنوز واكنش‌ها به خاتون فروكش نكرده كه خبر رسيده قسمت دوم مستند «ظهور نزديك است» منتشر شده است؛ مستندي كه انتشار آن در اسفند گذشته جنجالي برپا كرد. حاميان مالي و دست‌اندركاران آن جريان خاص نام گرفتند و خيلي از نزديكان دولت را راهي بازداشتگاه كرد و حتي سبب شد برخي دولتمردان – محمدشريف ملك‌زاده، علي‌اصغر پرهيزكار، عليرضا مقيمي و آزاده اردكاني، دبير شوراي ايرانيان خارج از كشور، روساي مناطق آزاد اروند و ارس و مدير موزه ملي ايران - به اتهام وابستگي به جريان خاص بازداشت شوند.


كمتر از شش ماه پيش بود كه احمدي‌نژاد در مستند ظهور به شعيب بن صالح تشبيه شد و امروز در «عبرت تاريخ» وي را مشابه مختار ثقفي دانسته و به ذكر نكاتي براي اثبات ادعاي خود پرداخته‌اند. به گزارش جهان، سازندگان كليپ «عبرت تاريخ» در ابتداي آن، هدف خود را از ساختن اين كليپ «مطالعه تاريخ و عبرت گرفتن از وقايع اقوام گذشته» بيان كرده‌اند. گوينده متن ابتدايي كليپ كه به نظر مي‌رسد همان كارگردان- مجري سي‌دي ظهور است، از انتقاداتي كه به دو كليپ او شده انتقاد مي‌كند. او ادعا مي‌كند: با اعلام خبر انتشار اين مستند (عبرت تاريخ) هجمه‌هايي با هدف مشخص آغاز شد و چون گذشته ما را به جرياني حاشيه‌ساز و جنجالي منسوب كردند.


جالب اينكه گوينده متن با ادعاي اينكه «ما جمعي خودجوش و مردمي» هستيم، مي‌گويد با جريان انحرافي ميانه‌يي ندارند و مخالف «حاشيه‌سازي‌هاي برخي اطرافيان رييس‌جمهور» هستند، با اين حال، اما ناظران سياسي همچنان بر اين باورند كه جريان خاص در پشت پرده اين فيلم‌هاي جنجالي قرار دارد و هدف آن هم سياسي است. مستند «عبرت تاريخ» احمدي‌نژاد و مختار را از شخصيت‌هاي تاثيرگذار تاريخ خطاب مي‌كند و به بررسي ويژگي‌ها و شباهت‌هاي آنان پرداخته است. سازندگان اين كليپ در ابتدا مدعي «تشابه اتهامات وارده» به اين دو شخصيت شده‌اند. آنان براي اثبات ادعاي خود صحنه‌هايي از فيلم مختار را كه به او اتهام زده مي‌شود پخش و آن را با انتقادات برخي سياسيون و سايت‌ها از احمدي‌نژاد مقايسه كرده و مشابه دانسته‌اند.


كذاب و دروغگو بودن، بي‌تفاوتي نسبت به ولايت يا ولايت‌گريزي، ادعاي ارتباط با عالم غيب، تهمت قدرت‌طلبي، ايراني‌گري و توجه بيش از حد به ايراني‌ها، خشونت و جنگ‌طلبي، شك ياران نزديك و تهمت آنها در اثر موضع پيچيده و مبهم، تاسيس گروه انحرافي، استفاده از سحر و جادو، بد‌دين و داراي تفكر مذهبي نادرست بودن، عاقبت شوم تهمت‌ها و تخريب‌ها از جمله اتهامات مشترك عليه مختار و احمدي‌نژاد است كه در اين مستند است. البته در اين مستند عنوان شده كه مختار و احمدي‌نژاد داراي صفات مشتركي از جمله كياست و زيركي، شجاعت، تشكيل حكومت عادلانه، دادن بشارت فتح و پيروزي، انتخاب هدفي بزرگ براي حركت خود و استفاده از شعاري جذاب در جهت اهداف حركت هستند. حال بايد منتظر ماند و ديد اضافه شدن ماجراي عبرت تاريخ به پرونده خاتون تا كي به ظاهر ميدان را به منتقدان جريان خاص واگذار مي‌كند و مهم‌تر از آن دستاورد اين جريان از اين جنجال‌سازي جديد چه خواهد بود و در نهايت اين تقابل به كجا ختم خواهد شد./

0 نظرات: