سلام سلام

از همه خوانندگان عزیز خواهش میکنم قبل از قضاوت در مورد مطالب تا آخرش رو بخونند.
نظر هم فراموش نشه.

۱۳۹۰ مرداد ۷, جمعه

دو دستگاه هامر در کیش به جای یک پرادو در تهران



۲ مرداد ۱۳۹۰ امیرهادی انواری 

کادیلاک - سی تی اس
کادیلاک - سی تی اس

اگر شما هم یک پراید دارید و دغدغه سرعت یا امنیت هم دارید، زیاد افسرده نباشید، چون در کنار یک شورلت کوروت هم که باشید، اینجا تهران است! در این بزرگراه های پر ترافیک تهران، سرعتتان تقریبا برابر است. احتمالا در سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت(نهایت سرعتی که می شود به صورت عقلانی در ترافیک های تهران رانندگی کرد) زیاد امنیت شما تهدید نمی شود. خیالتان هم راحت است که اگر وسط این شلوغی و گرما و صدا، یک پیکان کار مدل ۶۳ یا یک پیک موتوری هوس کرد، حرکات بتمن را در تهران شبیه سازی کند و سمت راست خودروی شما را مورد توجه قرار داد، خودروساز محترم داخلی به سرعت قطعات مورد نیاز شما را تامین میکند.

شاید شما هم در خیابان های تهران آن هامر پلاک شده را دیده باشید یا این روزها در خیابان نیاوران انواع خودروهای تولید شرکت جنرال موتورز را دیدید که پلاک کیش، پشت آنها خود نمایی میکند.
اگرچه در تهران افراد عادی نمیتوانند یکی از این خودروها را داشته باشند، دلیل هم مشخص است، خودروی هامر که برای همه پلاک نمی شود، میگویند اخیرا یک دستگاه هامر اچ تیری با پلاک تردد در تهران ۳۶۰ میلیون تومان پلاک شده است، خب این پول ۴ دستگاه پرادو یا چهار دستگاه سوئیت در تهران است.
اما اهالی کیش یا کیشوندان می توانند سوار یکی از آنها شوند. نبود ماشین امریکایی در تهران است، یا علاقه به این دست ماشین ها، به هر حال آنچه بیش از همه در کیش تردد میکند، ماشین های امریکایی است.

سواری ۲۸ میلیونی با فورد تاروس
شما ۲۸ میلیون تومان پول دارید. در تهران اگر خوش شانس باشید شاید بتوانید یک مدل دست دوم زانتیا بگیرید، شاید هم یک مگان دست دو، اما با همین پول میتوانید در جزیره کیش سوار فورد تاروس عادی شوید.

شورلت- تاهو
شورلت- تاهو
اگر ۳۴ میلیون تومان پول داشته باشید، در تهران با این پول نهایتا می توانید یک مزدا ۳ سوار شوید، اما با همین ۳۴ تومان می توانستید در کیش سوار یک فورد تاروس فول شوید.
۴۰ میلیون پول دارید، حتی با این پول در تهران به شما یک سراتو هم نمیدهند. یک دستگاه هیوندای I30 فعلا در تهران ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است. اما با همین پول(یعنی ۴۰ میلیون)  در کیش می توانید سوار یک دوج چلنجر شوید.خب این کمی با سراتو فرق میکند. حجم موتور آن ۵٫۷ (لیتر) است، حداکثر قدرت ۳۷۰ اسب بخار در ۵۸۰۰دور در دقیقه گیربکس ۶ دنده هم دارد.

شورلت- تراورس
شورلت- تراورس

از هامر تا اسپرتج
نظرتان چیست؛ یک اسپورتج در تهران سوار شوید یا یک فورد اکسپلورر در کیش، تازه ۴ میلیون هم ارزان تر! شما می توانید با ۵۰ میلیون در کیش از سواری با فورد اکسپلورر لذت ببرید، اما فقط در آن جزیره گرم، نه در تهران.
واقعا ممکن است افسرده شوید اگر بدانید به جای یک دستگاه پرادو در تهران، می توانید دو دستگاه هامر اچ۳ در کیش سوار شوید. تصورش هم ممکن است حس حسادت را بیدار کند که به جای یک سوناتا می شود در کیش سوار یک دستگاه شورلت تراورس شد، تازه با شش میلیون ارزان تر. خب، اگر از شورلت خوشتان نمی آید، می توانید با ۵۰ میلیون تومان در کیش سوار یک دستگاه فورد اج هم بشوید.

فورد – تاروس
فورد – تاروس

پژو یا کامارو؟
۵۳ میلیون تومان پول دارید، در تهران شاید با این پول بتوانید یک دستگاه پژو ۴۰۷ بخرید. با همین پول می توانید در کیش سوار یک دستگاه شورلت کامارو هم بشوید، البته این دو با هم خیلی متفاوت هستند.
خیلی ها هستند که برای یک خودرو در تهران ۶۰ میلیون تومان پول میپردازند. همین کمری ها که هرروز در تهران می بینید و نشانه تمول است و در کیش هم نشانه تاکسی، در تهران حدودا ۶۰ میلیون تومان قیمت دارند. با پول یک تویوتا کمری در تهران، می شود در کیش سوار یک فورد موستانگ شد.

فورد - موستانگ
فورد - موستانگ
با ۷۰ میلیون تومان شاید بشود یک جنسیس در تهران خرید، اما با همین پول در کیش میشود سوار یک دستگاه شورلت کوروت شد. ۷۵ میلیون پول دارید، در کیش هم می توانید سوار یک دستگاه کادیلاک سی تی اس شوید هم یک شورلت تاهو را امتحان کنید.
اگر تا اینجای کار افسرده نشدید، در ادامه مطلب خواهید دید قیمت همین خودروها، اگر بر فرض ممکن بود به کشور وارد شوند و اجازه شماره گذاری پیدا می کردند چقدر می شد!

شورلت- کامارو
شورلت- کامارو

44 تا ۹۰ میلیون
فورود تاروس عادی در خلیج فارس حدودا ۲۱ میلیون تومان (حدودا هم قیمت ام وی ام ۵۳۰ چینی در تهران) قیمت دارد. همین خودرو با هزینه گمرک و عوارض اگر به تهران برسد قیمتش به حدود ۴۴ میلیون تومان میرسد. فورد تاروس فول هم در خلیج فارس حدود ۲۷ میلیون تومان است(قیمت یک مگان دست دوم در تهران) اگر با عوارض محاسبه کنید، بر فرض آزاد بودن وارداتش در تهران قیمت آن حدود ۵۷ میلیون می شد!
دوج چلنجر در خلیج فارس حدودا ۳۳ میلیون تومان(هم قیمت یک مگان صفر در تهران) قیمت دارد، اگر این خودرو به تهران برسد حدودا ۶۹ میلیون قیمت آن می شود.

هامر- اچ 3
هامر- اچ ۳

90 تا ۱۰۰ میلیون
شورلت تاروس، هامر اچ ۳، فورد اج  و فورد اکسپلورر همگی در خلیج فارس حدودا ۴۳ میلیون تومان هستند، همین ها اگر به تهران برسند، حدودا ۹۰ میلیون قیمت دارند، البته بازهم از خودروهایی مثل پرادو ارزان تر هستند.
شورلت کامارو در خلیج فارس حدودا ۴۶ میلیون تومان قیمت دارد که با حساب عوارض گمرکی، اگر چرخش به تهران برسد قیمتش باید چیزی نزدیک به ۹۷ میلیون تومان شود.

دوج - چلنجر
دوج - چلنجر

100 میلیون به بالا
فورد موستانگ در خلیج فارس به پول ما حدودا ۵۳ میلیون تومان قیمت دارد، اگر این خودرو را کسی به تهران وارد کند با احتساب عوارض گمرکی ارزش آن در تهران پس از شماره گذاری، مبلغی حدود ۱۱۱ میلیون تومان خواهد بود.
شورلت کوروت در خلیج فارس حدود ۶۳ میلیون تومان قیمت دارد، اگر روزی واردات آن به کشور آزاد شود، در تهران قاعدتا باید چیزی حدود ۱۳۲ میلیون تومان فروخته شود، شورلت تاهو و کادیلاک سی تی اس هر دو در خلیج فارس ۶۸ میلیون تومان قیمت دارند که اگر آنها هم به تهران برسند باید نزدیک به ۱۴۳ میلیون تومان خرید و فروش شوند.

شلورت - کوروت
شلورت - کوروت
در تهران اگر زیر ۱۵ میلیون پول داشته باشید، انتخاب های زیاد گسترده ای ندارید. یا باید سوار آن خودرو شوید که جزو ناامن ترین خودروهای دنیاست، یا یکی از خودروهایی را سوار شوید که به صورت خودجوش آتش می گیرند. البته انتخاب های دیگری هم هست، خودرویی که عمل کردن کیسه هوای آن برابر مرگ راننده شده است!

فورد - اکسپلورر
فورد - اکسپلورر
آنهایی که می توانند بالای ۳۰-۴۰ میلیون تومان برای خودرو پرداخت کنند هم انتخاب های وسیعی ندارند. تازه؛ خرید خودرو یک بحث است و استفاده از آن بحثی دیگر! توجه کنید که در صورت تصادف خودروی ۵۰-۶۰ میلیونی وارداتی، تهیه قطعات آن ممکن است با مشکل بربخورد، لوازم یدکی آن هم مشکل دیگری است که ممکن است مصرف کنندگان با آن برخورد کنند.

فورد - اج
فورد - اج
از طرفی، اگر شما هم یک پراید دارید و دغدغه سرعت یا امنیت هم دارید، زیاد افسرده نباشید، چون در کنار یک شورلت کوروت هم که باشید، اینجا تهران است! در این بزرگراه های پر ترافیک تهران، سرعتتان تقریبا برابر است. احتمالا در سرعت ۴۰ کیلومتر در ساعت(نهایت سرعتی که می شود به صورت عقلانی در ترافیک های تهران رانندگی کرد) زیاد امنیت شما تهدید نمی شود. خیالتان هم راحت است که اگر وسط این شلوغی و گرما و صدا، یک پیکان کار مدل ۶۳ یا یک پیک موتوری هوس کرد، حرکات بتمن را در تهران شبیه سازی کند و سمت راست خودروی شما را مورد توجه قرار داد، خودروساز محترم داخلی به سرعت قطعات مورد نیاز شما را تامین میکند.
untitled
————————–
این مطلب در روزنامه اعتماد مورخ  شنبه، اول مرداد ۱۳۹۰، در صفحه ۵ منتشر شد

0 نظرات: