سلام سلام

از همه خوانندگان عزیز خواهش میکنم قبل از قضاوت در مورد مطالب تا آخرش رو بخونند.
نظر هم فراموش نشه.

۱۳۹۰ تیر ۲۳, پنجشنبه

آقای احمدی نژاد

آقای احمدی نژاد؛ آیا فقط اهانت به رئیس جمهور جرم است؟!

بسم الله الرحمن الرحیم
« در کارهايتان طوري نباشيد که وقتي عرضه شد بر امام زمان سلام الله عليه، آزرده شود و پيش ملائکة الله قدري سرافکنده شود، که اينها (دوستان من) برخلاف مقاصد خدا عمل مي کنند.»            امام خميني(ره)

جناب آقای احمدی نژاد ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

باسلام، اظهارات حضرتعالی مبنی بر اینکه «اهانت به رییس جمهور جرم محرزاست» و سخنان هواداران آن جناب که «اهانت به رییس جمهور، اهانت به مقدسات است!» و حمایت بزرگان از آن جناب، در روزهای اخیر این نگرانی را در بین اصحاب سیاست دامن زده است، که نکند احمدی نژاد نیز در پشت " خط قرمز"  برای خود سنگری مستحکم تدارک بیند، و دیگر از نصیحت ناصحان و نقد نقادان محروم شود.
خطوط قرمز در کشور ما زیاد است، اما بسیار خطرناک است اگر رییس قوه مجریه که سکاندار اداره اجرایی کشور است، نیز در محدوده خطوط قرمز قرار گیرد. و نتوان عملکرد او را به راحتی، آزادانه و بدون ترس و واهمه به نقد نشست.

برآنم تا به عنوان ابلاغ رسالت، و برای زدودن خطوط قرمز از حریم ریاست قوه مجریه، بی پرده و شفاف با شما سخن بگویم، آنگونه که امام متقیان و سمبل عدالت خواهان علی علیه السلام می فرمود تا رعیت با حاکمان بدون لکنت زبان و با قدرت سخن بگوید. امیدوارم این مختصر را به عنوان نصح و خیرخواهی پذیرا باشید.

در نقد سخن آن عزیر که فرمودید: « توهین به رییس جمهور جرم محرز است.» باید گفت که توهین به هر انسانی جرم است!، اگر حقوق بشر می دانستید، واقف بودید که تمامی آحاد بشر محترم و توهین به آنها جرم است. و در تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) که سرآمد حقوق انسانهاست نیز توهین به انسانها جرمی نابخشودنی است و حتی خداوند نیز از حق الناس نمی‌گذرد.  در سیره ائمه هدی نه تنها حریم انسانی مورد توجه بوده است که معصومین علیهم السلام به حیوانات و چهارپایان نیز احترام گذاشته و آن مخلوقات خداوند را تکریم می کرده اند. اینکه شما خود را تافنه جدا بافته می دانید، و خود را دارای شرایط ویژه می­پندارید، و در برابر نقدها بی تاب می شوید، محل تامل است!
آقای رییس جمهور؛ پایه های جمهوری شما بر توهین، افترا و زیر سئوال بردن مدیران انقلاب است. فراموش نکنید شب نامه های فراوانی که در دوره انتخابات منتشر شد و حتی خاتمی جرأت نکرد عوامل تخریب هاشمی را معرفی کند (علی رغم قولی که به مردم داده بود)  آقای احمدی نژاد به سخنرانی های خود در مدت انتخابات و پس از آن رجوع کنید، جز تشویش اذهان عمومی و متهم کردن بدون مستندات مسئولان نظام چه دارد؟


و امّا هوادارانی که توهین به رییس جمهور را توهین به مقدسات می دانند!، آقای رییس جمهور، این گره زدن و پیوند با مقدسات، حضرتعالی را مصون نمی سازد، شاید حریم مقدسات را سست کند. جداً از تشبیه خود با پیشوایان دینی خودداری کنید  و از پناه گرفتن در پشت نام ائمه معصومین علیهم السلام پرهیز فرمایید. تا منتقدین و مخالفان شما برای نقد حضرتعالی از حریم قدس و الهی اولیاء عبور نکنند.

اینجانب با شهادت به وحدانیت خدا، رسالت محمد مصطفی(ص) و ولایت علی مرتضی(ع) و ائمه هدی علیهم السلام، و ایمان راسخ به حجة ابن الحسن المهدی المنتظر روحی له الفداء و شهادت و اقرار به حکومت حقه و جهان شمول امام عصر(عج) می گویم؛ آنچه شما در قالب ترویج ولی الله اعظم روحی له الفداء می کنید، نتیجه عکس دارد، تو را به جان امام زمان(ع) اینگونه به ترویج حضرت اقدام نفرمایی)     گر تو قرآن بدین نمط خوانی ببری رونق مسلمانی )

امّا بعد؛ اینکه بزرگان فرموده اند: مطالبات زود هنگام از شما نداشته باشیم و فرصت داده شود، سخنی وزین و حکیمانه است که بایستی به دولت جدید فرصت داد تا برنامه های خویش را در جامعه پیاده کند. امّا نقد منتقدان شما متوجه آنچه نکرده‌اید نیست، یا عجولانه پروژه های بلند مدت و میان مدت مطالبه ندارند. نقد نقادان متوجه آن رفتاری است که انجام داده اید، ملت از شما می خواهد فقط خراب نکنید، اگر آباد نکردید باکی نیست، فرصت دارید!

آقای رییس جمهور؛ تنها شعار انتخاباتی شما این بود:« می شود، می توانیم» اما اینکه چه می شود و چه می توانید،  محل تامل است. شما در خرداد 84 فرمودید:« به اندازه 4 کابینه نیرو دارید»  اینک در آستانه آذر 84 هنوز کابینه ی شما ناقص است! وزیر نفت معرفی شده اظهار می دارد:« من در دقیقه نود مطلع شدم!»  آقای احمدی نژاد بازیکنی که در دقیقه نود به تیم دعوت می شود، آیا برنامه و تاکتیک تیمی شما را می داند!؟ آنهم وزیر نفت که حکم خط حمله شما را دارد!
آقای احمدی نژاد؛  در اولین مصاحبه پس از انتخابات در محل شورای شهر تهران، با ادبیات جنگی وارد تعامل با دنیا شدید، و خبرنگار خارجی جلسه شما را به قهر ترک کرد، و فرمودید:«اروپا از برج عاج بیرون آید»  و حاصل این کلام این بود، اروپا که در پی مذاکره با ایران بود اینک برج عاج ساخته است و شما در پای برج به التماس نشسته اید که کسی پاسخ تان را بدهد!
حال انصاف دهید، شما برای ملت عزت به ارمغان آورده اید یا ذلت؟!
آقای احمدی نژاد 10 دقیقه پس از نطق شما در سازمان ملل، تکلیف پرونده هسته ای روشن شد و نخست وزیر انگلیس و فرانسه اعلام کردند که:« سخنان آقای احمدی نژاد همه چیز را خراب کرد و ما به بن بست رسیده ایم و چاره ای جز شورای امنیت نیست»  آیا بهتر نبود بجای 25 پاسدار همرا خود هیئت دیپلماتیک و هیئت هسته ای می بردید. تا به شما بیاموزند که رییس جمهور ملت بزرگ ایران هستید و در ملاقات با دبیر کل سازمان ملل راست قامت بایستید و دست برسینه نگذارید!  تا به شما بیاموزند در ملاقات با وزرای امور خارجه کشورهای اروپایی وزیر خارجه را اعزام فرمایید و خودتان با سران کشورهای اروپایی ملاقات کنید و اندازۀ رییس جمهور ما را تا حد وزیر خارجه آنان پایین نیاورید. ملت بخاطر دارد که در گذشته وزیر خارجه ایران با سران کشورهای اروپایی ملاقات و مذاکره می کرد و امروز با ادبیات تند جنگی شما نه تنها بالا نرفته ایم، بلکه رییس جمهور، با وزرای خارجه آنان ملاقات می کند. ایکاش در سفر به شما می آموختند که در ملاقات با دبیر کل سازمان ملل در برابر پرچم مقدس ایران اسلامی بایستید نه در برابر پرچم سازمان ملل!

آقای رییس جمهور؛ اگر موساد می خواست فردی را مامور کند تا جامعه جهانی و شورای امنیت را در برابر ایران آنهم در دفاع از اسرائیل متحد و یکپارچه سازد و قطعنامه ای علیه ایران به تصویب برساند، هرگز موفق نمی شد. امّا شما این کار را برای اسرائیل کردید!

آقای رییس جمهور بنابر اعلام ریاست قوه قضائیه در صحن قوه مقننه مبنی بر فرار 600 میلیارد دلار سرمایه از کشور که معادل بودجه ارزی 40 سال کشور است، این برکت همین دولت و سخنرانی های حضرتعالی و فضای پر التهاب موجود کشور است. می دانید این فرار سرمایه به دنبال خود بی کاری، فقر و فحشاء می آورد و زدودن آثار زیانبار آن از چهره جامعه گاهی بیش از یک نسل به درازا می کشد. و به همین جهت است که آیت اله هاشمی شاهرودی از آن به « فساد اکبر» تعبیر می کند.

آقای احمدی نژاد، حرکات نمایشی شما در دوران کوتاه شهرداری تهران، زمینه ساز انتخابات ریاست جمهوری شد. هر چند اگر آقای قالیباف مصونیت سیاسی داشته باشد و گزارش عملکرد شهرداری تهران را منتشر کند، دوران شهرداری شما از جهت کاربردی و انضباط مالی و اقتصادی بدترین دوران شهرداری بوده است. امّا او نیز چون خاتمی جرأت ارائه گزارش ندارد! لیکن حرکات نمایشی در جایگاه ریاست جمهوری، تبعات گسترده کشوری و بین المللی دارد، اینکه هیئت دولت را با هزینه گزاف و تعطیلی کار وزرا در وزارتخانه های مربوطه به بیرجند می برید، و با افتخار اعلام می دارید که:« ظرف سه ساعت جلسه هیئت دولت در بیرجند 100 طرح را به تصویب رسانده اید!»  یا شما معنای طرح را نمی فهمید یا به زعم شما ملت نمی فهمد!  یعنی برای تصویب هر طرح یک دقیقه و اندی زمان، اگر می خواستید یکصد خیار را پوست بکنید و نوش جان کنید بیشتر طول می کشید، و یا اگر به رسم مجلس ختم می خواستید فاتحه طرح ها را بخوانید، زمان بیشتری نیاز بود، تا چه رسد به مداقه، دقت نظر، مطالعه، تصمیم گیری و اخذ رای از وزیران!

آقای احمدی نژاد؛ دقت بفرمایید ما به نقد آنچه شما کردید پرداخته ایم نه آنچه شما وعده داده اید وعمل نکرده اید. از انصاف خارج نشوم، شما طرح توزیع سهام دولتی بین مردم که آیت اله هاشمی در تبلیغات ریاست جمهوری مطرح فرمودند را با تغییر نام به« سهام عدالت» تصویب کرده اید . که تفاوت طرح با طرح آقای هاشمی دوچیز است: 1- نام گذاری که از واژه مقدس عدالت استفاده شده است و در صورت عملکرد بد، مردم را به شعارهای عدالت و عدل بدبین می سازد. 2- اینکه آن توزیع سهام در شکوفایی اقتصادی بود و این در سقوط شاخص بورس و ورشکستگی اقتصادی،  در این وانفسای اقتصادی، کسانی که بجای حقوق و بازخرید خویش سهام شرکتهای دولتی را دریافت داشته اند به خاک سیاه نشسته اند، نکند با واگذاری سهام آنهم بنام عدالت، فاتحه این واژه مقدس را در کشور بخوانیم، وطنز سالهای آتی «عدالت» باشد!

آقای رییس جمهور، این ها بخشی از هزینه سنگین ملت بابت شما بود، و هنوز اضطراب و نگرانی مردم از ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت و تحریم ها و غیره و ذالک مانده است. هر چند شما خود را برای تحریم، شکست و حتی عملیات استشهادی بعد از شکست مهیا کرده اید!  اما این ملت سرافراز می توانست برنده بازی دیپلماسی باشد و با منزوی کردن آمریکا استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای را- که حق مسلم اوست -  بدون جنگ داشته باشد.
در خاتمه به عنوان اتمام حجت دینی و ملی، و به رسم خیرخواهی برای شما و ملت به عرض می رسانم اگر می خواهید ملت هزینه های سنگین شما را تا سالها به دوش نکشد، بهترین هدیه ای که به ملت ارزانی می دارید استعفاست، هرچند در شما گذشت از مقام و شهامت فداکاری برای ملت را سراغ ندارم و یقین دارم تا سقوط انقلاب خواهید ایستاد و مسیری که شما می پیمایید، سراشیبی تندی است که به سقوط انقلاب و دستاوردهای بزرگ امام راحل و شهدای عزیز می انجامد. اینجانب براین باورم که دست بوسی و پا بوسی شما نیز دوام نخواهد داشت، روزی در مقابل رهبری نیز می ایستید، و یا از پشت خنجر خواهید زد! ، ومسیر چند ماهه شما خواسته و یا ناخواسته، آگاهانه یا ناآگاهانه خنجری است بر پشت انقلاب اسلامی ایران عزیز.

و بر نمایندگان ملت است، برای حفظ انقلاب اسلامی و منافع ملی پیش از آنکه ملت بهای سنگین خطاهای آقای احمدی نژاد را بپردازد، با رای به عدم کفایت سیاسی ایشان، کشور را از ورطه سقوط نجات دهند. به تعبیر آن طنز پرداز ورزشی:« مارادونا را رها کنید، غضنفر خودمان را بگیرید که به خودمان گل نزند.» آقایان نمایندگان مجلس، بوش را رها کنید، احمدی نژاد را مراقبت کنید که به خودمان گل نزند!
تا آن موقع، از جناب رییس جمهور می خواهیم، آرامش، وقار و متانت خود را حفظ فرماید و با سعه صدر نقدهای بجا و نابجا را تحمل نماید. تا خروش ایشان حمل بر ناپختگی و خامی نگردد.
« سبکسا ران به شور آیند از هر حرف بی مغزی               به فریاد آورد اندک نسیمی نیستانی را»
و با تهدید دهان منتقدین و مخالفین خود را نبندد، و بگذارد اینگونه با او سخن بگویند. هر چند اطمینان ندارم که با این نامه حکم ارتداد مرا صادر نفرمایند و یا به گونه ای برخورد نشود که چون چهارماه گذشته قلم را غلاف کرده و زبان درکام گیرم و دیگر سخن نگویم

و من الله التوفیق و علیه التکلان
جمعه 27 آبان 1384
دکتر مهدی خزعلی

0 نظرات: