سلام سلام

از همه خوانندگان عزیز خواهش میکنم قبل از قضاوت در مورد مطالب تا آخرش رو بخونند.
نظر هم فراموش نشه.

۱۳۹۰ تیر ۱۷, جمعه

حاشیه های مناظره !

 منبع: وب سایت دکتر اطاعت


حاشیه های مناظره ماندگار


*درتاریخ 22/10/1388 از طرف شبکه سه سیما (برنامه رو به فردا) تماس گرفتند و درخواست داشتند که در مناظره شرکت کنم. چون این درخواست غیرمترقبه بود، نیاز داشتم در مورد اصل موضوع با دوستان مشورت کنم و سپس تصمیم بگیرم که آیا در برنامه شرکت کنم یا خیر؟ لذا با اعلام عدم آمادگی موضوع را به فرصت دیگری موکول کردم.


* در همان شب 22/10/88، در بنیاد باران متوجه شدم از آقای مجید انصاری هم دعوت شده است؛ اما وی این دعوت را نپذیرفته اند، با ایشان و یکی دیگر از دوستان صحبت شد، نظر آنها هم بر عدم شرکت بود.
پس ار مناظره آقایان کواکبیان و شریعتمداری، بازخورد جامعه را مثبت ارزیابی کردم؛ اما هنوز در مورد دعوت احتمالی و پاسخ مثبت مردد بودم.
*عصر روز 23/10/88، مجددا از طرف برنامه رو به فردا تماس گرفتند، کلیت آن را پذیرفتم؛ اما هنوز نسبت به حضور یا عدم حضور تردید داشتم، لذا با یکی از دوستان روحانی خودم که انسان عارف و وارسته ای است تماس گرفتم تا در این خصوص استخاره ای بکنند. پاسخ ایشان داستان تردید یعقوب پیامبر و فرستادن بنیامین به همراه برادرانش به سفر مصر بود. حضرت یعقوب فرمود آیا من همانقدر درباره این برادر (بنیامین) به شما مطمئن و ایمن باشم که پیش از این درباره برادرش (یوسف) مطمئن بودم؟ البته خدا بهترین نگهبان و مهربانترین مهربانان است. با این وصف تردیدم بر طرف شد، چرا که یعقوب با اینکه مردد بود بنیامین را بفرستد اما بر خدا توکل کرد و نتیجه آن نیز برای وی نیکو بود. نکته مهم دیگر اینکه شخصا با قرآن انس و الفتی خاص دارم، لذا خودم در زمان حرکت به سمت صدا و سیما تفالی به قرآن زدم، داستان حضرت موسی و نگرانی وی برای انجام رسالت خویش آمد که خداوند بزرگ با اشاره به معجزات روشن، او را از اضطراب رهانید. با این اوصاف با اطمینان قلبی و با نیت امر به معروف و نهی از منکر روانه صدا و سیما شدم تا بتوانم دردهای فروخفته و حرمان های درد شده ملت بزرگ ایران را فریاد بزنم.
*در مسیر حرکت به سمت صدا و سیما مسئول حراست یکی از وزارتخانه ها که به مناسبتی با هم آشنا بودیم ، محترمانه از من درخواست کرد که مواظب خطوط قرمزها باشم و...
*زمانی که به درب ورودی صدا و سیما رسیدم نگهبان از هویت من سوال کرد، خودم را معرفی کردم، گفت شما اصلاح طلبید؟ گفتم یک کم بالاتر، من سبزم؟!
*ساعت 22 به استادیو شماره 14 در ساختمان تولید رسیدم، دوستان صدا و سیما از من استقبال و پذیرایی کردند. قبل از شروع برنامه با مجری محترم گفتگویی داشتیم، ایشان از من درخواست داشت که عملکرد اصلاح طلبان را نقد کنم. وی گفت از آقای زاکانی هم می خواهم رفتار اصولگرایان را نقد کند.
در پاسخ به مجری برنامه گفتم این درخواست شما دور از انصاف است. شما این هفت ماه از دهها کانال تلویزیونی و رادیویی علیه اصلاح طلبان صحبت کرده اید، حال از من اصلاح طلب توقع دارید، دراین برنامه نیز اصلاح طلبان را نقد کنم. من هرگز چنین کاری را انجام نخواهم داد. شما می توانید سوال خود را بپرسید، البته جواب من همین خواهد بود.
*آقای زاکانی حدود 8 دقیقه دیرتر به برنامه تشریف آوردند. از آنجا که برنامه قبلی ساعت 30/22 شروع شده بود؛ اما این برنامه به یکباره زودتر آغاز گشت، احساس کردم این تاخیر تعمدی بوده باشد تا شروع کننده بحث من باشم و پایان بخش آن آقای زاکانی و ایشان مسائلی مطرح کنند که من دیگر فرصت جواب نداشته باشم.
با آقای زاکانی قبلا هم در دانشگاه صنعتی شریف مناظره داشتم. وی انسانی متواضع، با اخلاق و به عقاید خویش ایمان دارد و این تفاوت مهم وی با برخی از دیگر اصولگرایان است و به همین جهت برایشان احترام قائلم.
*در طول مناظره آقایان مجری و زاکانی دوست داشتند ما را به بحث های حاشیه ای سوق دهند. مباحث اقتصادی، نقد برنامه پنجم؛ اما من تصمیم گرفته بودم در زمینی که خودم طراحی می کنم بازی کنم و وارد این حاشیه های انحرافی نشوم، مگر توسل به مثال های اقتصادی که نشان از ناکارآمدی داشت.
*مناظره قبلی نیم ساعت به زمان آن اضافه شده بود، مجری نیز گفت که زمان خواهیم گرفت؛ اما این وعده محقق نشد و یک فایل از بحث های مهم من که برای مرحله آخر و جمع بندی گذاشته بودم، از دست رفت و فرصت طرح پیدا نکرد.
* از استادیو که خارج شدم، پرسنل زحمت کش صدا و سیما به استقبال آمدند و شدیدا ابراز محبت و لطف کردند که از همه آنها سپاسگزارم.
*وقتی تلفنم را باز کردم، تلفن یک لحظه قطع نمی شد و این وضعیت تا چند روز ادامه یافت. افراد متفاوتی زنگ زدند و همگی از اعلان آن مواضع تشکر می کردند، البته شش، هفت تلفن توهین آمیز هم داشتم که من با احترام نسبت به آنها برخورد کردم. و یک تلفن انتقادی از یکی از روحانیون حوزه علمیه قم که با احترام زیاد انتقاداتی را مطرح کرد.
*حدود یک ساعت بعد از مناظره به ایمیلم مراجعه کردم با تعجب دیدم در این مدت کوتاه بیش از هفتصد ایمیل تشکر و سپاس آمده است. جملات کوتاه و زیبایی نوشته بودند، از جمله:
-    شما صدای من و صدای ملت ایران بودید و با توانمندی خوبی این صدا را فریاد زدید.
-    قاطعیت، شجاعت، صراحت و صداقت شما ستودنی است.
-    مهم این بود که به عنوان مسلمان آزاده، دیندار و در راستای فرهنگ غنی اسلامی از حق، عدالت و آزادی دفاع کردید.
-    به عنوان یک ایرانی از تواضع، شرف و توسل شما به اندیشه افتخار می کنم.
-    با اکراه به صدا و سیما آمدی؛ اما با افتخار و سربلندی خارج شدی و...
*بازتاب های این مصاحبه بسیار گسترده بود. سایت علمی و فرهنگی من که معرف سوابق علمی- اجرایی و پژوهشی است و به موضوعات علمی و بعضا خاطره و دیدگاهها اختصاص دارد، بصورت آنلاین در شب و روز بعد حدود سه هزار نفر با آن مرتبط بودند و حدود پانصد هزار بازدید انجام شده بود.
* روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت ها و همچنین تلویزیون های خارجی از جمله بی بی سی، صدای آمریکا در روزهای بعد در سطح وسیعی این مناظره را پوشش دادند.
* منتقدین نیز بصورت مستقیم و غیر مستقیم واکنش هایی را انجام دادند، امام جمعه تهران آیت ا... امامی کاشانی در خطبه های نماز جمعه 25/10/88، ضرغامی رئیس صدا و سیما در یک بخش خبری، غروی از جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امام جمعه شیراز و برخی از روحانیون، واکنش هایی را نشان دادند، حتی یکی از آنان گفت کسانی که خود متهم مسائل اخیر هستند نباید به مناظره دعوت شوند و ...
*سخیف ترین برخوردها مربوط به مقامات اجرایی استان فارس و شهرستان های داراب و زرین دشت بود. در طول برنامه مجری برای انحراف از موضوع اصلی از حوزه انتخابیه سابقم سوال کرد و من بصورتی بسیار کوتاه چند پروژه بزرگ و مهم که در دوره نمایندگی ام عملیات اجرایی آن تمام شده و یا آغاز گردیده بود را مثال زدم و اعلام کردم متاسفانه در این پنج سال کار مهمی صورت نگرفته است. صدا و سیمای فارس و  اکثر روزنامه های اصولگرا و سایت های آنان از جمله خبرگزاری فارس، رجانیوز، ایرنا و... به مصاحبه های سراسر دروغ این مقامات اختصاص یافت. از جمله افتتاح راه آهن نیمه تمام اصفهان- شیراز  که بر همگان مبرهن است. مطالبی از قبیل اینکه اطاعت 14 سال قبل یک کارخانه را کلنگ زده؛ اما هنوز کاری صورت نگرفته در حالی که من در سال 1380 نماینده مجلس شدم و قبل از آن مسئولیتی در داراب نداشتم.
* در اعتراض به صدا و سیما نامه ای مستند و مستدل دال بر انتشار مطالب خلاف اخلاق این رسانه به آقای ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما ارسال کردم که اصل آن ذیل همین حاشیه ها تقدیم خوانندگان عزیز می گردد.

0 نظرات: